zaterdag 5 maart 2016

Once upon a party

Hét patroon van dit moment: once upon a party van Ienemiene. Zalig patroontje! Mooie pasvorm, perfect op maat, enkele mix- en matchmogelijkheden en eens wat anders dan anders.
Sinds ik dit bovenstukje heb, maakte ik nog niets anders :)

Het eerste kleedje dat ik maakte, was dat met de tulpenrok onder, ééntje om haar nieuwjaarsbrief mee voor te lezen ;) Het stofje komt, je raadt het nooit... uit de zeeman!
Voorlopig gaat het nog altijd mee dus voorlopig een goede aankoop geweest.







De kleedjes die volgden kregen een twist: een optie dat niet in het patroon staat, een rimpelrokje eronder! Eén van mijn favoriete rokjes om te maken. En hier en daar deed ik er een extra accentje bij.

Het eerste is met een sober, maar oh zo mooi stofje van Soft Cactus. Lotte mocht het stofje kiezen. En ook al was ik niet helemaal overtuigd, ik ben eens zo blij met het resultaat. Lotte staat er fantastisch mee!



Het volgende is met een all time favorite stofje van Petit Pan. Ik liet er al eens een rokje mee maken door Ienemiene en een kleedje door Katrien toen ik zelf nog niet kon naaien. Zo verliefd was ik toen op het stofje! En dan ben ik nog steeds, dus een eigen creatie kon zeker niet ontbreken. Het moest maar niet zo ontzettend mooi zijn ;)



En dan... nog 2 andere kleedjes waarvan de stofjes zó mooi zijn dat ze een eigen blogberichtje verdienen :) To be continued...




3 opmerkingen:

  1. Heeft zeeman stof? :o Dit heb ik gelist precies, of van dekbed ofzo?
    Ps. Fijn om je creaties te zien en er over te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen