maandag 25 april 2016

Mijn eigen Jacoba

Ik zag dit kleedje van Fred & Ginger en ik was verkocht!
De prijs echter is niet voor een alledaags jurkje... Dus ging ik zelf aan de slag :)
Met de foto bij de hand ben ik beginnen tekenen om mijn eigen Jacoba te maken waar ik nu ook helemaal verkocht aan ben ;)



Ik gebruikte het basisbovenstuk van Stof Voor Durf Het Zelvers en tekende de armsgaten van zowel het voor- als achterpand meer in zodat het kraagje over de schoudernaden uitkomt. Het achterpand sneed ik enkele centimers onder de oksels door en ik knipte de driehoek uit.


Het kraagje is een rond Peter Pan kraagje van de Illeana-jurk. Dit is achteraf gezien net iets te klein voor deze halslijn. Ik vind dat het (net zoals in de echte Jacoba) tot aan het knoopje mag komen. Dat ga ik de volgende keer dus wel aanpassen.


De rok is er één in 6 delen, perfect uitgelegd door Emma en Mona, voor meisjes die graag zwieren! En laat Lotte daar nu één van de beste in zijn ;) 

De laatste keuze was dan nog de stofkeuze... Ik wou een echt zomers stofje, waardoor de vogeltjes mij perfect leken! En daar had ik toevallig een perfect passend effen stofje (mét glinsters) bij.
Al hoort mijn zus het woordje "toevallig" niet graag. Ze vindt dat er in alle blogs teveel toevalligheden zijn... Dus ging ik aan het denken. Misschien is het niet zo toevallig en komt het gewoon door mijn (te) grote voorraad aan stoffen? Laten we het daar even op houden :)


Ik las ooit dat de enige manier om zo'n rok mooi om te zomen, de manier met biais is. Ik deed dit eigenlijk nog nooit en ik had 'toevallig' net het juiste kleurtje liggen (in mijn te grote voorraad), dus ging ik aan de slag. En wat een resultaat! 




Eigenlijk is het heel gemakkelijk, het oogt mooi én het is perfect voor als je per ongeluk het rokdeel een beetje te kort knipte... :) 





Het resultaat is een jurkje dat schreeuwt om zomer! En ik schreeuw mee!!! :)

Stof: 
Goudvinkjes - Timeless Treasures
Glitterkatoen Rose - Toby & Co




12 opmerkingen:

  1. Wat een pracht van een jurk en de vele toevalligheden maken hem af ;-). Liefs Alice

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi echt he :) wat ik niet meer durfde schrijven is dat het knoopje hier ook toevallig lag en ze toevallig perfect passende schoentjes heeft ;) nu nog een gilet! Die moet ik bewust zoeken...

      Verwijderen
  2. Zo mooi Els!!!! Ik zag de jurk ook en kwijlde ook en ik ga je gewoon nadoen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Groot gelijk!!! Zo'n zalig zomerjurkje en in de stoffen die je zelf kiest ;) ik dacht eigenlijk zelfs dat dit idee zeker ook al bij u was opgekomen :)

      Verwijderen
  3. Zo mooi Els!!!! Ik zag de jurk ook en kwijlde ook en ik ga je gewoon nadoen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo mooi! Hier kriebelt het ook om je na te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig jurkje! En wat een mooie knoop! Ik probeer op dit moment zoveel mogelijk met voorraadstoffen te werken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zou ik ook dringend eens moeten doen ;)
      Het knoopje is gewoon van veritas! Per 6 verkocht dus ik kan nog wel wat jurkjes maken :D

      Verwijderen
  6. Prachtig jurkje! En wat een mooie knoop! Ik probeer op dit moment zoveel mogelijk met voorraadstoffen te werken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. superleuk!!! Die ga ik ook eens proberen... Ik heb "toevallig" alle patroontjes liggen in mijn grote stapel :-p

    BeantwoordenVerwijderen