vrijdag 29 april 2016

Speeljurkje in tricot

Tot nu toe werkte ik bijna uitsluitend met katoen, voornamelijk omdat ik het liefst kleedjes naai en ik kleedjes in katoen het liefst zie. Voor op school zijn die kleedjes spijtig genoeg niet altijd het makkelijkste en vooral voor de dagen waarop het turnen of zwemmen is, grijp ik altijd naar iets in tricot. Hoog tijd dus om kleedjes in tricot te maken!

Ik kocht bij klijntje dit prachtige tricotje met zwaluwen en ging er met een klein hartje voor...


Ik naam nog maar eens het bovenstuk van de once upon a party omdat dit gewoon perfect zit voor Lotte. Ik naam wel een maatje kleiner dan voor een katoenen kleedje. Ik maakte de taille nog 1cm lager en tekende de halslijn bovenaan rond omdat ik de V-hals niet echt durfde zo'n eerste keer in tricot.
De armsgaten en de hals werkte ik af met paspel.



Er zitten nog enkele schoonheidsfoutjes in, maar ik ben tevreden met het resultaat. Het is een mooi jurkje geworden dat perfect is voor op school of om in de zomer mee in de tuin te spelen :)

Ook al zal tricot nooit mijn beste vriend worden, er zullen nog zo'n speel-kleedjes volgen!












Stof: Zwaluw Mint - Klijntje
Patroon: Once Upon A Party met rimpelrok

18 opmerkingen:

  1. Heel knap! Ik kocht de stof voor mezelf op het stoffenspektakel :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank u! Ik twijfel om er nog te kopen voor mezelf ;)

      Verwijderen
  2. Prachtig!! En gewoon blijven werken met tricot hoor, dan wordt het wel je beste vriend (en ik spreek uit ervaring :-) )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi toevallig dacht ik gisteren nog aan deze blog toen ik nog zo'n modelletje aan het maken was: tricot is nog steeds mijn beste vriend niet :p

      Verwijderen