dinsdag 23 augustus 2016

Just love just knot it!

De rug, die plooitjes, de overlappende zijnaden... A match made in heaven! En ik ben helemaal weg van dit patroon! Het gaat hier uiteraard over het nieuwe patroon "Just knot it" van Mind the whale. Hoe zalig is dat: geen rits of knoopjes aanzetten: gewoon een knoop erin en de jurk is klaar :) Wie zou daar nu geen fan van zijn!?



Ik zag al heel snel de versie van mijn grote voorbeeld en dit was meteen ook de eerste dat ik zag dat afgewerkt is met kant. Vandaar mijn inspiratie voor de rug. Ik had hier nog een stukje gele kant van Strass liggen dat perfect paste bij de prachtige stof van Art Gallery die ik al had uitgekozen bij Bellelien. Uiteraard, mijn favoriete stoffenshop :)


Er was enige twijfel omdat ik reeds eerder met kant werkte en dit jurkje nooit de blog heeft gehaald omdat ik het zelf niet mooi vond... Het heeft eerlijk gezegd zelfs nooit de kleerkast gehaald, want ik vond het de moeite niet waard om af te werken :p



Maar wat ben ik blij met dit resultaat!!! Het geel past perfect bij het stofje en maakt het geheel nog iets feestelijker en heel zomers! En ik moet eerlijk toegeven dat ik met mijn 1m stof niet was toegekomen als ik alles in hetzelfde had gemaakt. Ik heb nu zelfs al wat moeten chipoteren om alles eruit te krijgen. De band bijvoorbeeld is eigenlijk die van de voering omdat die net iets breder is en ik het jurkje zo al 1cm kon verlengen :) En ik wou absoluut de volledige stofbreedte gebruiken voor het rokje. Zonde om zo'n mooie stof niet volledig op te gebruiken hé!


En dan, eindelijk het pasmoment! Kreeg ik het kleedje toch niet over haar poepje zeker :( Daar ging mijn euforie om het niet steken van een rits... Toch een rits erin dus, in de zijnaad. Het is nog een beetje trekken, maar het lukt gelukkig wel!


En Lotte vindt dat trekken voor één keer niet erg, want nu heeft ze haar eigen bruidsjurkje, zoals zij zelf zegt. En dat omwille van het klein beetje kant erin en de grote zwierrok natuurlijk ;)




Ik maakte een 104 omwille van de borstomstrek en aangezien ik hoorde van iedereen dat het nogal breed viel. De taille was hier dus wel wat te smal. Volgende keer toch maar een 110 maken! Direct een reden om aan een 2de versie te beginnen :) En dat vind ik helemaal niet erg, want ik ben zot van dit mooie patroontje!

















14 opmerkingen:

  1. waaaaaaauuuuuw!!!!!!!!!! prachtig!!!!!idd echt een bruidsjurkje ;-) heel mooie combinatie!!!en mooie foto's!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi dank u :) Nochtans zorgde de zon voor een beetje overbelichting soms... Het was dan ook heel warm ;) Ik ga het model en de stof proberen onthouden tegen dat ze haar communie moet doen :)

      Verwijderen
  2. Eentje met kant staat hier ook op de planning, wel voor volgend jaar dan :-)

    Een prachtversie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wachten tot volgend jaar is misschien een beter idee ;) Al ga ik ze het toch proberen zoveel mogelijk nog te laten aandoen!

      Verwijderen
  3. Eentje met kant staat hier ook op de planning, wel voor volgend jaar dan :-)

    Een prachtversie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg mooi! Ik lees ook overal dat hij klein valt, dus ik snap je frustratie, maar deze is zo prachtig dat hij nu hij nog past dan gewoon elke dag moet gedragen worden! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi. Weer zo een mooie kleurencombinatie! Super!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank u wel :) Geel is Lotte's lievelingskleur en het zit ook in het stofje dus dat was snel beslist ;)

      Verwijderen
  6. Heel mooi. Weer zo een mooie kleurencombinatie! Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie jurk! Ik snap dat ze zich een bruidje voelt!

    BeantwoordenVerwijderen