donderdag 18 augustus 2016

Once upon a party met een twist

Het zat al een hele tijd in mijn hoofd, dat mooie kleedje met strik van Noortjeprullemie. Ik zag het al passeren als ze het gemaakt heeft en nadien zag ik ook de tutorial. Ik was zo blij als een kind dat ik dit ook kon proberen!


Zo gezegd, zo gedaan!
Ik koos een prachtig stofje van Mona Luna dat ik een héle tijd geleden al kocht bij Cas en Nina. Ik kocht er oorspronkelijk 2m van voor een kleedje voor mezelf, maar toen het aankwam kocht ik nog 1m bij voor Lotte omdat de kleurtjes eens iets anders dan anders zijn en ze supermooi passen bij haar.


Eens de stof geknipt was (wat niet zo evident was aangezien de bloemen niet loodrecht onder elkaar staan) stak het kleedje snel in elkaar. De tutorial is heel duidelijk en eigenlijk is elke stap vrij logisch.



Ik koos voor een klein mouwtje dat ik hier ook al eens maakte en voor doorschijnende knoopjes met lichtroze glinstertjes. Roze + glinsters = winning team voor mijn prinsesje :)
Al was er enige discussie tussen ons of de knoopjes nu vooraan of achteraan moesten komen. Little diva vond dat knoopjes achteraan horen te zitten en was dus heel even een beetje boos :p



Daar hebben we gelukkig een draai aan kunnen geven en dochterlief zwiert vrolijk door het huis met haar nieuwe kleedje, waar mama ondertussen ook een versie van heeft :) Maar zowel manlief als ikzelf zijn nog niet klaar voor alweer een fotoshoot ;)










Patroon: Once Upon A Party met een twist door Noortje Prullemie
Stof: Haiku van Mona Luna




18 opmerkingen:

  1. Heel mooi en de kleur staat haar inderdaad mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank u! En het kleurtje is ook al goed voor de winter dus win-win :)

      Verwijderen
  2. Heel mooi en de kleur staat haar inderdaad mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi ! Ik zie dat heel graag knoopjes vooraan ... mijn dochter heeft er een hekel aan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi 😂 gelukkig wint mama in dit geval he ;)

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  4. Mooi! Die kleurtjes staan haar inderdaad heel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige jurk en je dochter staat er super mee, dus ik kijk uit naar jouw versie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi aan de mijne is niet veel speciaal hoor, die van de dochter is zoals altijd veel mooier ;)

      Verwijderen
  6. Prachtig! Ik ben al benieuwd naar de jouwe :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nu kan ik er niet meer onderuit hé... De fotoshoot staat gepland ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Reacties
    1. Dank u wel! En dat helemaal dankzij jouw tutorial :)

      Verwijderen