dinsdag 9 augustus 2016

Tulip dress en top

Zij kwam ineens met de vraag hoeveel cm Lotte's borstomtrek is en de boodschap dat ze nog een tester zocht. Mijn hart maakte en klein sprongetje en ik hoopte heel hard dat de omtrek goed zat en ik zou mogen meedoen. Toen ik een "JA" van haar kreeg moest ik mij inhouden om niet heel hard te beginnen roepen van plezier, want wat had ik ernaar uitgekeken om eens een patroon mee te mogen testen!



Ik wist direct een stofje en ging zo snel mogelijk aan de slag! Dit prachtig paneeltje van Bambiblauw lag hier al een hele tijd in de kast en eindelijk is er een patroon dat daar perfect voor is: de Tulip dress van Katrien en Eva.



De kleuren van het paneel zijn prachtig en komen helemaal tot zijn recht met dit patroon en in combinatie met een gouden paspel. Goud ja, uiteraard. Dochterlief is zot van goud en glinsters :) (en ikzelf ook, als ik heel eerlijk ben...)


























Het patroon is gewoonweg fantastisch! Echt! Handige printopties (waarbij je enkel afdrukt wat nodig is),  een uitgebreide én duidelijk werkomschrijving dat met alles rekening houdt, de mogelijkheid om een leuke stoffencombinatie te maken en misschien wel het allerbelangrijkste: een perfecte pasvorm! Niks verlengen, niks verbreden. Gewoon, heel makkelijk, het patroon volledig volgen. Wat een zaligheid!






Het patroon heet niet voor niets "Tulip dress én top". Je hebt namelijk de keuze om zowel een jurk als een top te maken. Niet zomaar een top. Nee, een heerlijk topje!



Natuurlijk wou ik beide opties testen en dus haalde ik een superzomers stofje met papegaaien en palmbomen uit de kast. Wat een leuk modelletje voor een topje! Echt, ik ben verliefd!
Tijdens de iets koudere zomerdagen doe ik Lotte graag een lange broek aan en gelukkig (even postief denken) komt dat hier wel vaker voor en kan ik nog heel veel Tulip Tops maken :) In mijn stoffenkast liggen alleszins nog heel wat stofjes die daar perfect voor zijn!





























Ik ben helemaal fan van het patroon en kan het dus ook iedereen aanraden! Ga dus snel naar Kaatje Naaisels webshop en krijg nu 10% korting op het patroon met de code HAPPYTULIP (t.e.m.14 augustus).



Ik kijk ernaar uit om nog meer Tulips te zien verschijnen! Dat kan alvast tijdens de blogtour bij deze andere testers:


En dan zie ik er hopelijk ook enkele bij jullie verschijnen! :)

Patroon: Tulip Dress & Top van Kaatje Naaisels Patters & With love - by Eva
Stof jurk: Bambiblauw
Stof top: Something Strange



19 opmerkingen:

  1. Ik vind zowel de jurk als top PRACHTIG! Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk bericht! Ik ben grote fan van beide versies! Zeker ook van het topje met de skinny eronder. In mijn hoofd combineerde Tulip met shortjes, maar zo is bijna nog mooier!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ooooh wat een mooie woorden, dank u!!! Er ligt een prachtig see you at six stofje klaar voor een winterse tulip op een skinny ;)

      Verwijderen
  3. Super mooie versies van de tulip dress en top!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige blog...
    Ik heb alvast de patroontjes al besteld en ontvangen.
    Bedankt alvast xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank u wel en veel plezier met je Tulip :)

      Verwijderen
  5. Tof Els, het stofje van de top en de zwarte paspel gaan super samen!
    Waar haalde je de gouden paspel?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een beetje overal, ik heb altijd voorraad liggen ;) bij nostex hier in de buurt, Veritas en stoffenwebshops.

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  6. Amai, ik ben fan zeg!
    --en wat een mooie foto's van de prinses!--

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig! Vraagje: had je genoeg aan een paneel van de stof, of heb je er meer gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kwam voor de 110 net toe met één paneeltje :)

      Verwijderen