zondag 30 oktober 2016

Bunnies, bunnies, bunnies...

Een stofje met konijntjes... Dat kon ik echt niet laten liggen!
Mijn konijntjes-fan is er helemaal weg van! En ze heeft zelfs alle konijntjes al een naam gegeven :-)



Het jurkje stak al van in het begin dat ik het stofje kocht in mijn hoofd: ik wou lange mouwen, een lage taille, een grote zwierrok en zwarte paspel.



Ik gebruikte het model van dit jurkje nog eens opnieuw, maar nam de maat groter ondertussen en verlaagde de taille nog een paar centimeter. De mouwen tekende ik zelf met de basis van de mouw van de Candy-jurk en een longsleeve van H&M dat hier ligt en perfect is van breedte en lengte voor Lotte :) Maar anders dan hier tekende ik de aanzet iets breder zodat ik er wat rimpeltjes in kon maken. Dat geeft een mouw toch altijd iets extra vind ik.



De paspel kwam tussen het bovenstuk en de rok, tussen de mouwen en de mouwboorden en aan de hals. Alles werd doorgestikt omdat de paspel dan mooier uitkomt. Helaas brak ik bij dit jurkje mijn tweelingnaald en is alles dus met een gewone naald afgwerkt, want wachten terwijl ik aan iets bezig ben of dat even opzij leggen, dat is echt niet aan mij besteed...



Ondertussen is er een nieuwe tweelingnaald in huis, ook heel wat andere mooie tricot-stofjes én heb ik echt het voordeel van tricot leren kennen dus er zullen nog zo'n jurkjes volgen :)



Het bolero'tje maakte ik oorspronkelijk bij deze jurk, maar vind ik stiekem nog veel mooier bij deze konijntjes! Het is haar eigen zacht konijntje zoals ze zelf zegt ;)



Het jurkje is al een tijdje klaar en werd ook al gedragen, maar wat ben ik blij dat ik nog niet eerder de tijd had om foto's te maken. Gisteren was een heerlijke nazomerse dag dus trokken we naar het veld en kregen we een prachtige zonsondergang te zien.


Geniet maar mee!








Patroon: Once Upon A Party met eigen aanpassingen
Stof: Stoffen van Leuven

3 opmerkingen: