maandag 26 december 2016

The party-dress

Het was hier even wat stiller op de blog, maar zeker niet stiller op naaigebied. Ik maakte nog een twinning-cadeau'tje dat pas de blog mocht halen nadat het werd cadeau gedaan en ik naaide ook voor mezelf en de 2 kids een feest-outfit! Eindelijk ook nog eens iets voor Larsje, maar dat is voor de volgende keer... Eerst was er Lotte's jurk :)




Ik had deze goud/bronzen pailletjes in de naaiwinkel zien liggen en nam er onmiddellijk een beetje van mee om te gebruiken in Lotte's jurk. Wat ik zou doen, wist ik toen nog niet, maar ik nam enkel stof voor maximum een bovenstukje, want anders werd het mij toch wat té veel bling bling.
Thuis dook ik mijn voorraad mintgroene stoffen en kwam bij dit pareltje van Michael Miller uit. Instant verliefd op dit stofje toen ik het kocht, maar om de één of andere reden bleef het een tijdje liggen. Omdat het voorbestemd was voor de feestjurk, zo blijkt nu ;)




Ik wou nog eens een herhaling van de Jacoba, maar deze keer zonder kraagje én in combinatie met Just Knot It, waarbij ik zo fan ben van de plooitjes (met deze jurk in gedachten).




Wie mijn facebook-pagina volgt, heeft daar mijn tekenwerk al kunnen aanzien :)
Aan de voorkant van Just Knot It veranderde ik enkel de afmetingen wat: ik verlaagde de naad tussen de 2 stoffen in en centimeter en ik verlengde het volledige voorpand met 3cm omdat ik zo graag de lage taille van Once Upon A Party zie.









Achteraan tekende ik op dezelfde manier als de vorige keer de ruguitsnijding van de Jacoba. Deze keer wel een centimeter lager en ook een verlenging van de taille.



Een feestjurk mag ook een extra feestelijke rok hebben, dus ik ging nog eens voor de stolpplooirok. Daarvoor baseer ik mij op deze handleiding. Perfect uitgelegd en kan nooit mislukken zo! Het enige dat ik anders doe is wat extra naadwaarde nemen. Als je dan je nodige plooien maakt, kan je op het einde nagaan hoeveel naadwaarde je nodig hebt en eventueel afknippen.





Ik werkte met de meeste precisie dit jurkje af omdat alle plooien en naden echt juist moesten zitten en ben dan eigenlijk ook heel fier op het resultaat.
Zo blij ook dat ik dit jaar voor mint en goud ging en geen zwart zoals ik de voorbije jaren altijd deed...







En dochterlief is hélemaal in de wolken, want zij straalde op alle feesten in haar mooie, blinkende feestjurkje ;)







Stof: Free Bird van Michael Miller - Stoffen van Leuven
Patroon: combinatie van Just Knot It, Once Upon A Party en zelfgetekend




6 opmerkingen:

  1. Dit is echt een prachtig jurkje! Wauw! Het kan zo in de communiecollectie van een dure boetiek.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank u wel!!! :) Ik had al een klein beetje spijt dat ze haar communie niet doet dit jaar ;) Maar hiermee krijg ik alleen maar ideeën voor als het eindelijk haar grote dag is!

      Verwijderen
  2. Prachtig feestjurkje! Nu nog muntgroene oorbelletjes en 't is helemaal af :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank u wel :) En I know!!! Maar papa is hier niet zo'n fan van oorbellen dus moeten we het doen met wat we hebben...

      Verwijderen