woensdag 29 maart 2017

Battle of the blogs ll

Battle of the blogs... De eerste wedstrijd waaraan ik deelneem! Dat brengt de nodige spanning met zich mee. Wat een uitdaging ook met zo'n straffe blogsters die deelnemen!
Het moest en zou een top-projectje worden en iets specialer dan anders.



Ik koos het prachtige "skipping stones" van Monaluna, een merkje waarvan ik al een tijd geleden een jurk maakte voor zowel dochterlief als voor mezelf, waarvan ik ook onlangs een jurkje maakte en waarvan ik nog stof thuis liggen heb voor een zomerprojectje :) Ik ben fan van deze stoffen!




Zo'n mooie kleur dat koraalroze!
Om het wat specialer te maakte, koos is voor een combinatie met tule.
De gerimpelde kapmouwtjes kregen een laagje en de rok kreeg zelfs 2 lagen. In totaal kroop er zo 6m60 stof in de rok en dat zwiert bij deze eindelijk voldoende voor deze jongedame :)






Het bovenstuk is opnieuw een aangepaste versie van unce upon a party! Heerlijke pasvorm, vind ik al vanaf de eerste jurk die ik ermee maakte.
Omdat het wat extra mocht zijn voor deze battle, knipte ik de V-hals achteraan nog dieper in en stak ik er een grote strik tussen. Ik ben namelijk zot van wat specialere ruggetjes!


Dochterlief voelt zich een hele dame in deze jurk en zou ze het liefst van al het hele jaar door dragen, elke dag opnieuw. Gelukkig is de lente nog maar pas begonnen en staat er ons hopelijk een prachtige zomer te wachten! Dan maken we nog eens opnieuw foto's buiten. Al vond zowel dochterlief als ikzelf het wel leuk om wat foto's te nemen in het midden van onze verbouwingen. Zo krijgen jullie ook al een sneakpeek van het eindresultaat daarvan ;)




 

En zo zit het eerste deel van de wedstrijd er al op. Ik heb alvast de smaak te pakken en hoop stiekem toch nog een ronde verder te mogen gaan :) Wie graag wil zien wat de andere 9 blogsters gemaakt hebben met hun stof, kan hier gaan kijken en stemmen op zijn favoriet!


Ook verliefd geworden op dit stofje?
Met de code BATTLE krijg je nu 10% korting op alle stoffen van ZNOK en MONALUNA bij Cas en Nina! 

Stof: Skipping Stones - Monaluna bij Cas&Nina
Patroon: Aangepaste Once Upon A Party van Ienemiene



36 opmerkingen:

  1. Ik ben fan van tule laagjes aan de buitenkant, ik ging ook weer weer zo'n effect, heel leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie foto's, vooral die van bovenaf vind ik heel mooi. Prachtige jurk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die tule <3 Dat zou hier ook in de smaak vallen moet ik toegeven. Heel leuk gedaan, het plaatje klopt gewoon. En ook de kleur van de tule matcht perfect met de stof van het kleed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een geluk geweest, want wegens tijdgebrek bestelde ik ze online ;) Er ligt hier nu wel nog een metertje tule klaar in een kleur dat het niet geworden is :D

      Verwijderen
  4. Die jurk zou mijn Fin ook wel willen! Heel mooi met die tule erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die tule aan de mouwtjes: héél tof! 't Is misschien wel zo tof dat ik het voor mezelf zou maken! Een tip om te onthouden!
    Chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat hoor ik altijd graag, dank u wel :)

      Verwijderen
  6. Wat een mooie jurk voor een mooie dame ♡! Met die tule zit je goed voor 'the special effect', top gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oke, mag ik ook zo een jurk?? Super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi! Ben zot van tule :-) spijtig dat ik al een 10-er in huis heb ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja, tegen dan moet ik een ander klein meisje kunnen kleden ;)

      Verwijderen
  9. Dat zal wel dat je dochter zich een hele dame voelt in zo'n prachtige jurk! Ik ben absoluut fan van de tule!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ooooh echt prachtig! en wat een leuk detail dat je de tule ook aan de mouwtjes gebruikte

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Top zeg, welke meid wil nu niet zo'n jurkje, heel mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. 6m60 ? Zot! Maar wel prachtig zot, ik ga stemmen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi het meeste dat ik al gebruikte en ik heb nu speciaal nog eens nageteld, maar het klopt ;) Dank u!!!

      Verwijderen
  13. Heel mooi... Geen Tule fan hier.. Maar dankzij uw creatie ga ik mij er ook eens aan wagen. Mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh wauw ik vind deze jurk werkelijk schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. waaauw zeg, zo mooi!! Echt prachtig! en het stat haar super, een echte prinses zo ;-) Ik vind die tule ook echt supergoed gevonden, dat laagje boven de mouwtjes is echt keischoon!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Amaai zoveel complimentjes, dat is fijn :) dank u wel!!! Hier zowel een blije dochter als blije mama ;)

      Verwijderen