zaterdag 27 mei 2017

Let's party!

Lotte Martens, een droom voor iedereen die naait. Ze maakt de mooiste stoffen die er zijn!
Ik was al langer fan van haar, maar durfde deze feestdagen pas voor het eerst in haar mooie stoffen knippen voor een jurk voor mezelf omdat die normaal langer past dan een jurk voor dochterlief :)


Nu kwam haar "let's party"- collectie uit en ik kon maar 1 ding zeggen: WAUW!
Mooier kan bijna niet. Ik moet niet vertellen hoe blij ik was te horen dat er een wedstrijd kwam met deze mooie stoffen.



Ik koos voor een tricotje deze keer, de sparkle tarda. Oorspronkelijk dacht ik aan een jurkje, maar 1 paneeltje is toch te weinig voor een echt zwierrokje waar Lotte zo fan van is. Dus werd het een bloesje, dat had ze toch nog nodig in haar kast :)



Geen vast patroon, ik experimenteerde zelf een beetje. Het leukste aan naaien vind ik zelf :)




Ik gebruikte het bovenstuk van once upon a party, dat ik iets verlengde. Achteraan knipte ik een diepe split om te kunnen sluiten met het oh zo mooie gouden lintje. Het idee van de mouwen kwam mij pas te binnen na het zien van Griet haar mooie communie-outfit en vond ik perfect voor dit bloesje: de wijde mouw van stof voor durf het zelvers 2. Onderaan afgewerkt met een dunne boordband en klaar :)




Het rokje is een gewoon simpel rimpelrokje met gouden elastiek. Veel zwier erin zodat dochterlief toch zeker ook content was. De stof zelf is er ééntje met gouden zigzags, hetzelfde goud als in de tarda. Perfect dus!


We genoten deze dagen extra van het zalige weertje en trokken samen naar de velden hier wat verder: schaapjes eten gegeven, koetjes gaan kijken, tussen het hoge gras gaan staan, wat gelopen en gesprongen,... Heerlijk! Naast deze mooie foto's was het gewoon het perfecte moeder-dochter moment.






Hopelijk genieten jullie even hard van de foto's als ik! En hopelijk kan ik toch één van de mooie prijzen van de wedstrijd in de wacht slepen. Duimen jullie mee? Hopelijk staan er hier binnenkort dan nog wat extra Lotte Martens - creaties op de blog :)
Stemmen mag je altijd hier doen ;)



Patroon: zelfgetekend
Stof: Sparkle Tarda Jersey 05 - Lotte Martens (bij Framalo)


5 opmerkingen: